Forældrebestyrelsen

Forældrebestyrelsen består af en personalerepræsentant fra vuggestuen, en personalerepræsentant fra udflytteren, fem forældrerepræsentanter samt lederen, som fungerer som sekretær for forældrebestyrelsen.

  • Kisser Søballe er personalerepræsentant fra vuggestuen
  • Rasmus H Madsen er personalerepræsentant fra udflytteren
  • Melanie Johnsen er forperson for forældrebestyrelsen
  • Jutta Skau er næstforperson.
  • Dorthe Bristow, leder af Adelgården , er sekretær for forældrebestyrelsen

Den nuværende forældrebestyrelses billeder og kontaktinfo hænger i den store billedramme ved døren ind til Dorthes kontor.

Vi finder det vigtigt, at institutionen giver vores børn

  • Mulighed for personlig og fælles udvikling
  • Indflydelse på den fælles hverdag via medbestemmelse
  • Daglig fysisk og sanselig udfoldelse
  • Rammer for indlevelse og fordybelse via aktiviteter i små grupper
  • Tid til at hvile og være sig selv
  • En oplevelse af tryghed og helhed i hverdagen

Vores børn oplever en hverdag med trygge rammer

  • Der skal være et entydigt samspil mellem hjem og institution – for at skabe helhed i børnenes hverdag
  • Tryghed skabes gennem rammer og genkendelige rutiner
  • Trivsel og tolerance skabes gennem trygge rammer
  • Der skal tages hensyn til det enkeltes barn behov

Vores børn oplever nærvær og omsorg

  • Barnet skal opleve at der er tid nok
  • Barnet skal mødes, hvor det er i dets udvikling
  • Det er vigtigt at være opmærksom på barnets sindsstemning
  • Nærvær og omsorg skabes gennem opmærksomhed og kommunikation

Skabe naturlige rammer for dialog

  • Gennem dialog skal vi skabe større forståelse og kendskab til hinanden
  • Rammerne for dialog skal være motiverende og åbne
  • Dialog mellem personale og ledelse
  • Dialog mellem personale og forældre (daglig kontakt)
  • Dialog mellem forældre og forældrebestyrelse
  • Dialog mellem institution, Asylselskabet og Københavns Kommune

Alle tager ansvar for at motivere og styrke samarbejdet

  • Det forventes at alle deltager aktivt i udviklingen af det daglige samarbejde
  • Den enkelte gør sig bevidst om eget ansvar og rolle.
  • At der gennem information og åbenhed skabes tillid